mandag den 18. marts 2013

Roadtrip til Vestkysten

I sidste uge holdte vi en tiltrængt spring break fra skolen, hvor min værtsfamilie og jeg tog på roadtrip! 
Første stop var Las Vegas, Nevada. Det vil sige 28 timer i streg. Av min bagdel. Vi var ved godt mod langt det meste af vejen, men det var da bestemt rart at ankomme til hotellet! 
I Las Vegas boede vi på The Las Vegas Strip som man kan kalde "hovedgaden" i byen - det er der det sker! Vi fik shoppet en lille smule og ellers bare set byen. Der er nok at se på! En af aftenerne var vi inde og se et Cirque Du Soleil show - den som kaldes "Mystere". Det var vildt godt!
Jeg prøvede også noget der hedder Sky Jump fra the Stratosphere. Det er hvor man springer ud fra 108. etage. SINDSSYG FEDT. Det kan bestemt anbefales. Jeg sprang om aftenen så udsigten deroppe fra var fantastisk :)


Efter et par dage kørte vi yderligere 5 timer for derefter at ankomme til San Diego, Californien. 5 timer var piece of cake i forhold til alle de timer vi havde lagt bag os! 
Vi boede på et lækkert hotel med opvarmet pool og det hele. I San Diego brugte vi en dag i Sea World. Vi havde heldigvis rigtig godt vejr, og de forskellige shows med delfiner, hvaler osv. var fascinerende. Jeg ville egentlig gerne have svømmet med delfinerne, men der var for lang en venteliste, desværre.
En af aftenerne var vi til noget der hedder Medieval Times. Det er hvor man sidder rundt om en stor manege. I manegen er der riddere der kæmper mod hinanden og skal dyste i forskellige ting. Alle tilskuere bliver tildelt en ridder som man er på hold med, og som man så hepper på. Imens fik vi serveret lækker mad, som man skulle spise med fingrene, fordi det var sådan man gjorde dengang! Det lyder mega nørdet, men alle gik så meget op i det, at det var hammer sjovt! 
Vi var også ude at surfe og nød vejret og byen! 
Vi kørte 33 timer hjem igen og jeg har aldrig nogensinde sat så meget pris på min seng som jeg gjorde den aften. Der er ingen tvivl om at vi havde en helt fantastisk tur!

Herhjemme er skolen så begyndt, men vi fik tidligt fri i dag og skal møde senere i morgen fordi der er snestorm. Jeg klager ikke. Det er svært at komme igang igen efter sådan en pause :)

Jeg tog en test og har nu fået mit køre permit som tillader mig at køre med en på over 21 i bilen. Om godt en måneds tid skulle jeg gerne være færdig og få mit kørekort! :)

2 kommentarer:

  1. Ej hvor vildt! Må du tage kørekort?? Jeg skal være udvekslingsstudent her til sommer, og i kontrakten med AFS, står der at jeg kan blive sendt hjem, hvis jeg kører i bil... :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan tage mit kørekort, men kan ikke køre bil herovre når jeg er færdig. Jeg kan dog lave det om til et dansk kørekort meget billigere end hvis jeg tog det hele i Danmark :)

      Slet