tirsdag den 20. marts 2012

"Bag facaden" (Behind the facade)

Har lige siddet og set dokumentaren "Bag facaden" på DR1, som handler om danske udvekslingsstudenter i USA, som har haft voldsomme problemer med deres værtsfamilier.
Og for at det ikke skal være løgn, så handlede det blandt andet om den organisation jeg rejser med - Interstudies.
Man kan sige det er dumt at se sådan noget inden man skal afsted, fordi det er meget skræmmende - men det er jo virkeligheden nogle gange. Dog er jeg SLET ikke nervøs. Jeg stoler på Interstudies og har det lidt sådan, at det kunne være sket for enhver organisation. Desuden er jeg overbevist om, at jeg har fået mig en RIGTIG god værtsfamilie.
Såååå.... Jeg kan stadig slet ikke vente! :-)

Translation:
I've just seen a documentary about danish exchange students in the USA, who have had heavy problems with their hostfamilies.
One of the organizations, which this was about, is the organization I'm going to travel with - Interstudies.
Maybe it's not suitable to see something like this, when I'm going over there, because it's very frightening - but sometimes that's the reality. However, I'm not nervous at all! I trust Interstudies, and situations like those, could happen for any organization. In addition to that, I'm firmly convinced that I've got a VERY sweet hostfamily. 

That means.... I still can't wait! :-)


http://www.dr.dk/DR1/Dokumentar/2011/Bag_facaden/Udsendelser/Foraar_2012/Bag-Facaden-misbrugt-i-vaertsfamilien.htm 


2 kommentarer:

  1. Hej Lotte!
    Jeg skal også til USA i 2012/2013 med InterStudies, og jeg så også "Bag facaden". Som du siger, så kunne det være sket for enhver anden organisation - og det er så lille en brøkdel af udvekslingsstudenterne, der har en dårlig oplevelse derovre.

    Jeg glæder mig rigtig meget til at høre mere om dit ophold! Men vi ses jo måske ;-)

    Du må rigtig gerne kigge forbi min blog, hvis du har lyst!

    Knus

    Pernille
    http://pernilleslife.blogspot.com/

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Pernille!
      Hvilken camp skal du så på? :-)

      Det er en rigtig fin blog du har - kommer du til at skrive om dit udvekslingsår også?
      Jeg håber da vi ses ;-)

      Slet