søndag den 29. april 2012

... a GREAT weekend!




(Translation below)

SÅ er jeg hjemme efter en fantastisk, spændende og lærerig weekend i Ebeltoft til Interstudies camp.
I fredags blev jeg samlet op af en bus på banegården i Aarhus sammen med mange af de andre kommende udvekslingsstudenter - man følte sig lidt malplaceret til at starte med, men det gik ret hurtigt over.
På campen blev vi delt i grupper og fik tildelt en "returnee", som er en person, der tidligere har været på udveksling.
I løbet af weekenden er vi blevet bombarderet med informationer og erfaringer. Vi har hørt de voksne fra Interstudies fortælle en hel masse, om mange praktiske ting, regler osv. Vi fik også udleveret nogle cases, som vi skulle prøve at finde løsninger til, hvordan kunne være blevet undgået. Derudover var det guld værd, at have en returnee, som man kunne stille alle mulige spørgsmål til. I min gruppe var det Lasse, og han var SÅ flink, og god til at fortælle om sit udvekslingsår. Han snakkede på livet løs om gode oplevelser, mindre gode oplevelser, og gav gode råd.
I grupperne fik vi til opgave, at vi skulle lave en sang om udveksling. Lørdag aften holdte vi nemlig MGP. Vi havde det SÅ sjovt med det, og der kom rigtig mange gode indslag ud af det! Som bonus var det min gruppe der vandt, SUVERÆNT faktisk - så det var ikke dårligt :-)

Det har været så fedt, og befriende på en eller anden måde, at man har været i selskab med andre, som er i samme situation som en selv. Selv kendte jeg slet ikke andre af de kommende udveksingsstudenter, men at holde en samtale i gang var ikke noget problem overhovedet. Der er så meget at snakke om, specielt når man glæder sig så meget som vi alle gør!

Alt i alt har jeg haft en rigtig god weekend. Min fætter var også med på campen som returnee, hvilket jeg synes var rigtig hyggeligt :-) NU er jeg stort set klar til at tage afsted - tiden kan ikke gå for hurtig.
Det er en helt urealistisk situation.. men jeg er vild med det!






I'm home after an exciting and educational weekend in Ebeltoft with Interstudies.
At first, it was a bit awkward, but it wore off pretty fast.
On the camp we were classified into groups, and every group got a "returnee", who is a person, who has earlier been exchange student.
During the weekend, we have got lots of information. The representatives from Interstudies told us a lot about practical things, rules etc. We did also get some cases, and then we had to give suggestions for how to solve them. In addition to that, it was so nice to have a returnee, to ask questions you might have. In my group, the returnee was Lasse, and he was SO cool and good to tell us about his exchange year, and give us some good advice.
In the groups, we had to make up a song to the song contest Saturday night. It was SO fun, and everybody made good items. Actually my group won, BRILLIANTLY - that was nice :-)


It has been so nice and relieving to be in company with others, who are in the same situation as I am. I didn't know anyone of the coming exchange students, but it wasn't a problem to talk to others at all. There is a lot to talk about, especially when you're looking so much forward as we do!

Altogether I've had a very good weekend. My cousin was also on the camp as returnee, which I think was very cool :-) Now I'm almost ready to go - time can't go by too fast.
It is a quite unrealistic situation... but I love it!

8 kommentarer:

  1. Hej.
    Har lige opdaget, at du var med på den samme camp som mig. Og jeg har læst lidt på din blog de sidste uger. Lidt et tilfælde.. Fed blog forresten! Sjovt at der er andre end mig, som blogger lidt inden og under opholdet i USA :-)

    SvarSlet
  2. Hej :)
    Det var da pudsigt - og tak!
    Jeg kigger forbi din blog også :)

    SvarSlet
  3. Hej.

    Jeg skal også rejse med Interstudies i 12/13, men jeg var camp A i Kalundborg i stedet. Jeg er blevet fast læser på din blog, og tænkte om de havde lyst til at blive det på min også.

    SvarSlet
  4. Hej! :)
    Tak skal du have - jeg kigger forbi! :)

    SvarSlet
  5. Jeg var også med camp C, og det var rigtig hyggeligt! Tillykke endnu engang med sejren, det var vidst også velfortjent!!

    Det er en vildt god blog du har, elsker at læse den! Så tænkte at jeg lige vil blive fast læser :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Camp C var mega fedt!
      Hehe, mange tak - det var i hvert fald en overbevisende sejr ;-)

      Tusind tak skal du have! Jeg kigger forbi din også!

      Slet
  6. Aw, that must have been so nice! Jealous? yes.... very... :D

    SvarSlet
    Svar
    1. It was SO nice - you can be jealous with cause! ;-)

      Slet