tirsdag den 12. juni 2012

... to my sweet hostfamily


Translation below!


På informationsmødet i Århus havde man mulighed for at købe en kogebog med traditionelle danske retter og opskrifter - på engelsk! Den er genial og indeholder det mest danske man kan få - desuden er den flot illustreret :-)
Jeg købte den til min værtsfamilie og tænkte, at nu hvor de har sendt en pakke til mig, ville jeg også sende en til dem. Som i måske kan se på billederne, har jeg rundt omkring i bogen sat nogle små sedler i, og skrevet lidt til nogle af opskrifterne, så den blev lidt mere personlig. Det er ved at være lidt tid siden jeg sendte den, men ville ikke skrive om det før de havde modtaget den - så ville der ikke være nogen overraskelse i det ;-)
I aften kunne jeg se at Chris havde skrevet om det på facebook, og hun havde også skrevet til mig - heldigvis er de blevet rigtig glade for den, og de ser frem til at vi skal hygge os med at eksperimentere med det danske mad derovre :-)

TRANSLATION
On the info-meeting in Århus we had the opportunity for buying a cookbook with traditional Danish recipes - in English! It is brilliant and is comprising a lot that we connect with Denmark - in addition to that it's very nice illustrated :-)
I bought it to my hostfamily and now when they have sent me a package, I would like to send them one too! As you may see on the pictures I have been putting some notes in the book on several pages, so that it's more personal. It has been a time since I sent it, but I wouldn't write about it before they had received it - then it wouldn't have been a surprise :-)
Tonight I saw Chris writing about it on Facebook and she had been writing to me as well - luckily they really like it and they're looking forward to when we'll have a good time together experimenting with the Danish food over there :-)

4 kommentarer:

  1. Åhh, det er virkelig et af mine store problemer! Hvad jeg skal give værtsfamilien ;-) Det lyder som en rigtig god idé med at sætte sedler i, for netop at gøre den meget personlig.

    - Nanna Bo
    www.nanna-bo.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg var virkelig også i tvivl om hvad jeg skulle give dem! Synes dette var en god idé :-)

      Slet
  2. Jeg har også tænkt på at købe den til min værtsfamilie! Det er en rigtig god ideé dem med sedlerne!
    Det var da godt at de blev glade for den! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den faldt i god smag, så det kan jeg anbefale af give ;-)

      Slet