søndag den 7. oktober 2012

Go-kart, dans, The Color Run og meget mere!

De sidste to uger er fløjet af sted! Lidt ligesom de alle de andre uger :-)

Forrige weekend overnattede jeg hos Katharina hvilket var virkelig hyggeligt! Dagen efter skulle vi nemlig til noget halløj med udvekslingsgruppen sammen med vores familier. Vi mødtes allesammen i Waterloo ved et sted hvor man kunne køre go-kart, spille minigolf og lidt af hvert. Vi var der et par timer eller noget i den stil og det var virkelig godt! Min områderepræsentant er virkelig herlig! Om lidt under en måned tager jeg jo til Chicago med hende og nogle andre udvekslingsstudenter, hvilket bliver virkelig fedt (og så har jeg fødselsdag dagen efter vi kommer hjem!) :-)

Sidste søndag var jeg til en møde med danseholdet som er blevet oprettet på skolen. Vi er omkring 10 piger i alt, så det er ikke et stort hold, men det er nogle rigtig søde piger så det skal nok blive godt alligevel! D. 30. november er der "dance state competition" - lidt ligesom når vi har DM i Danmark. Det betyder vi har lige knapt to måneder at træne op i - de fleste hold startede træningen i foråret! Den rutine vi skal lave til konkurrencen er ikke dans som sådan. Nærmere cheerleading vil jeg sige, med pom-pom'er og cheer-uniforms :-) Det bliver sjovt! Vi havde første træning i torsdags klokken 06.30(!!) - vi er nødt til at træne på det tidspunkt her i starten, når vi allesammen stadig har gang i andre sportsgrene om eftermiddagen.
Cross country sæsonen er færdig om tre uger. Jeg har tre meets tilbage så jeg er ved at kunne se en ende på det. Det er lidt sørgeligt faktisk, men det bliver også dejligt - for det er virkelig virkelig hårdt, det har jeg vidst nævnt i hvert indlæg efterhånden, haha :D

I går tog Chris, Alyssa, Kelsey og Jeg til Des Moines hvor der var The Color Run. Det er et 5 kilometers løb, hvor der efter hver kilometer står en hel masse mennesker og sprøjter farvet "pulver" på løberne. Derfor har man hvidt tøj på, så når man er færdig med løbet er man multifarvet fra top til tå! Vi mødtes med Chris' søster og hendes dreng, Jims søster og hendes mand, datter med familie og nogle venner. Det var VIRKELIG koldt, men VIRKELIG sjovt! Det var ikke et løb hvor man prøvede at komme først, for det var umuligt med alle de mennesker, og det var mere en social, sjov ting. Det var lidt op til en selv hvor farvet man ville være. Der var markeret tre "baner" - hvis man befandt sig i de to yderste var det et signal om at man gerne ville have farve - ellers befandt man sig i midten. Jeg var så langt ude i siden som jeg overhovedet kunne og sammen med Jacob (Chris' søsters dreng) rullede jeg mig i det der var på jorden (for der var MEGET) - det var så sjovt - virkelig en oplevelse!

I dag har vi været til Papas fødselsdag hvor vi har været ude at spise, og så hjemme ved dem bagefter. Virkelig hyggeligt! Jeg har efterhånden mødt de fleste familiemedlemmer på begge sider :-)

Generelt har jeg det bare godt og jeg nyder, nyder, nyder at være her! Det er begyndt at blive rigtig koldt og efterårsagtigt, så jeg kan nærmest ikke vente til mor sender mig mine elskede Dr. Martens ;-) Og en rugbrødsblanding for den sags skyld. Jeg har ikke spist rugbrød i halvanden måned - og så mig som kunne leve KUN af rugbrød! :-)

Jeg tror det var alt for nu allesammen, håber I har det ligeså godt som jeg!

Øverste billede: Kathy og Jeg med vores værtsforældre til go-kart-dag.
Nederste til venstre: Kathy og Jeg med Vonnie, vores områderepræsentant.

THE COLOR RUN

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar