tirsdag den 16. oktober 2012

XC, senior night og dansk mad!

SKOLEBILLEDE OG "SENIOR NIGHT"

Hej allesammen.
Jeg synes lige jeg kunne finde tid til et bette indlæg herovre fra!
Det er ikke fordi der er sket så voldsomt mange specielle ting den sidste uges tid og så alligevel lidt :-)
Sidste torsdag var jeg til "conference meet" med cross-country. Der er tre "store" løb her inden sæsonen er ovre og conference var den ene af dem. Det var uhyggelig koldt, blæsende og på en meget bakket golfbane. Dog fik jeg øje på to af udvekslingsstudenterne fra min gruppe her i området, så det hjalp lidt på hele stemningen. Jeg var meget tæt på at blive "all conference" hvilket er top 15, så det var jeg lidt bitter over. Jeg gjorde mit bedste, selvom jeg dog ikke føler at jeg lever op til Twedts forventninger længere. Det føles som om jeg bliver langsommere, men det hele kan skyldes at jeg var syg og ikke løb i lang tid - så formen er i bund igen. På torsdag er der "districts". Det andet store løb og mit sidste. Man skal være virkelig hurtig for at komme til det sidste som er "state". Jeg glæder mig til det er overstået - men må hellere prøve at nyde det lidt også - det gælder jo bare om at have det sjovt!

Fredag i sidste weekend havde football holdet sidste hjemmekamp. Aftenen bliver kaldt "senior night". Alle seniors der har deltaget i football og cross-country bliver præsenteret den aften. Når ens navn bliver råbt op går man sammen med sine forældre ud på banen med en buket blomster. Kommentatoren fortæller hvem man er søn/datter af, hvor længe man har dyrket sin sport og hvilke fremtidsplaner man har, nu hvor det er sidste år i high school. Når alle er præsenteret giver man sin blomst til sin mor. Jeg ved ikke hvorfor, men det gør man åbenbart ;-)
Midt i kampen begyndte det pludselig at regne virkelig voldsomt og lyne og tordne. Dette resulterede i at kampen blev udskudt en time. Jeg var taget hjem inden da, da det var virkelig koldt og holdet ingen chance havde for at vinde :-)

En dag i sidste uge da jeg kom hjem havde min værtsfar lavet leverpostej til mig! Helt fra bunden! Det var virkelig lækkert endelig med lidt duft og smag af Danmark. I weekenden lavede jeg også dansk mad til min familie. Jeg lavede frikadeller, kartofler og broccolisalat - og til dessert en hjemmelavet roulade! De var allesammen helt vilde med det - specielt frikadellerne! Jeg brugte også virkelig lang tid på det hele, da det ikke er lige nemt at finde alle ingredienserne i deres supermarkeder!

Jeg har været til dans et par gange efterhånden og jeg tror på at det nok skal blive rigtig godt!
Vi har trænet et par gange inden skole og også i weekenden. Det er ikke fordi jeg bliver udfordret overhovedet, men det er heller ikke det vigtigste :-)

Ellers går alt som det skal og nu er der ikke længe til jeg skal til Chicago og til det er min FØDSELSDAG! :-)
Og ja, så har jeg fået taget skolebilleder!
DANSK MAD!
Collagen er lavet af Kat :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar