onsdag den 7. november 2012

Chicago og fødselsdag!

Jeg beklager på forhånd at dette indlæg bliver langt..... SORRY, jeg har bare en del at fortælle :))))


Torsdag morgen i sidste uge blev Kat og jeg samlet op af bussen der skulle transportere os til Chicago. Flokken bestod af udvekslingsstudenter fra Minnesota og så min udvekslingsgruppe her fra Iowa.
Vi ankom til vores hotel efter godt 7 timer, hvor vi kun lige nåede at læsse vores ting af inden vi skulle downtown for at se "The Blue Man Group". Det er tre helt blå mænd som underholder med forskellige ting - uden at snakke overhovedet - det var meget sjovt, og anderledes. Om aftenen da vi kom hjem tog vi på shopping da der lå et shoppingcenter på den anden side af gaden ved hotellet (mega lækkert).

Fredag stod på sightseeing. Først var vi inde på the "Museum of science and industry". Der var nogle få ting som var ret spændende, men derudover var jeg ikke imponeret - generelt er jeg ikke så meget et museums-menneske, så jeg har svært ved at få flere timer til at gå der. Heldigvis havde de en café og restaurant som vi kunne sidde på ;-)
Bagefter tog vi ind til "Navy Pier". Det er en meget lang mole ved havnen, med musik og shoppemuligheder. Vi havde rigtig godt vejr så Mari og jeg nød bare vejret og udsigten ind over byen. Mari er fra Norge og det er hende jeg skal til Hawaii med. Turen gik videre til Willis Tower. De fleste af jer kender det nok som Sears Tower, men navnet er ændret! Det er USA's højeste bygning. Vi tog derop og så udsigten og fik taget billeder på platformen som var gennemsigtig, så man kunne se hele vejen ned til gaden - skræmmende!
Vi tog bussen hjem og tog på shopping i mall'et resten af aftenen.

Lørdag var ultimativ shoppedag. Vi tog downtown da butikkerne åbnede klokken 10 og mødtes igen klokken 17. Dette resulterede i en masse lækre køb fra min side, og et mastercard der ikke kunne bruges mere den dag, da det havde nået sit maksimum per dag. Jeg vidste ikke engang at den havde et maksimum. Så jeg måtte låne mig til resten - for jeg var bestemt ikke færdig ;-)
Da jeg stod i kø i H&M fik jeg pludselig øje på Anne fra Danmark - hun er udvekslingsstudent i Indiana! Hvor stor er chancen for at møde en man kender i USA, Chicago hvor det forresten var proppet med mennesker? Ikke særlig stor - vi var begge helt oppe at køre - det var bestemt dejligt!
Om aftenen var vi ude at spise på noget der hedder Tommy Gun's Garage, hvor vi fik lækker mad og der var en forestilling. Det havde været sjovere hvis vi havde været 40 år. Jeg var i hvert fald tæt på at falde i søvn ;-)

Søndag morgen trillede vi ud af sengene og hoppede på bussen for at sætte kursen mod Iowa igen. Det var en helt fantastisk weekend, hvor jeg lærte en masse nye mennesker at kende, og jeg har fået et tættere bånd med min gruppe. Det er så nemt for os alle at snakke sammen selvom vi er så forskellige, fordi vi alligevel har så meget tilfælles i og med at vi alle er på udveksling. Jeg har bestemt nogle fantastiske venner og "søskende" i dem :-))

Min værtsbror Zane fyldte 18 år den dag jeg tog til Chicago og da min fødselsdag var i mandags, tog hele familien ud at spise søndag da jeg kom hjem. Rigtig hyggeligt og lækkert, og tjenerne sang fødselsdagssang for os og gav os gratis dessert - yum!

Som sagt, mandag var min 18 ÅRS FØDSELSDAG. Jeg synes selv det er ret stort ;)
Jeg startede min dag ud med at pakke gaver op fra min danske familie, hvor jeg fik en ring fra min mor, øreringe fra min far, og en pæn sum penge på min konto fra dem begge, min bror, famor og bedsteforældre. Jeg vil højst sandsynligt bruge dem på Hawaii turen!
I skolen fik jeg lov til at skype med Frederikke i Art Metals så jeg havde en dejlig snak med hende! Derefter blev jeg kaldt op på kontoret da der var kommet blomster til mig. Min værtssøster Alyssa havde sendt mig en buket blomster, og det varmede bare vildt meget! Efter skole tog Hunter med mig hjem fra skole. Hunter er en dreng jeg har mødt fra skolen, som jeg ser en del efterhånden. Han havde bestilt en times massage til mig om tirsdagen i fødselsdagsgave. Han er en meget sød dreng! Vi skypede først med min mor, derefter min far og til sidst min bror. Det var dejligt lige at se og snakke med dem på selve dagen, for man kan ikke undgå at savne dem, specielt den dag! Jeg fik et par pakker hjemmefra med slik, gaver og breve - dejlig overraskelse! Efter aftensmad kom Ahna over samt Kat og hendes værtsforældre. Mine værtsforældre havde bestilt en kage til mig, så vi fik kage og is. Jeg fik også gaven fra min værtsfamilie - en rigtig smuk guldhalskæde. Alt i alt havde jeg en helt fantastisk dag. Jeg er så heldig med at der er så mange mennesker omkring mig der tænker på mig og sørger for at jeg har det godt. Det sætter jeg meget pris på!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar