fredag den 30. november 2012

State Dance Competition!


Pludselig blev det slutningen af november og tid til State Dance Competition!
Vi mødtes i går morges på skolen hvor vi fik lagt det meste af vores make up og sat hår inden vi drog mod Des Moines som er Iowas hovedstad eller hvad man nu kalder det når det er en stat. Vores tema er monster, så det er derfor vi så ud som vi gjorde (hvis nogen synes det ikke så voldsomt elegant ud) ;)

Da vi ankom havde vi lidt tid til at se andre hold inden vi selv skulle opvarme og optræde. Egentlig var jeg ikke nervøs overhovedet, da vores pom-dans ikke var særlig svær. Jeg var dog utrolig spændt! Jeg nåede nærmest ikke at opfatte at vi faktisk optrådte før vi var færdige og ude fra gulvet igen!
Vi gjorde det bedste vi kunne og det kunne ikke have været meget bedre. De fleste hold har dog trænet siden foråret, hvor vi kun har trænet en måneds tid, så det gjorde en forskel. Vi var 0.75 point fra at komme i top ti, så det var lidt bittert! Der var sindssygt mange hold - omkring 500 tror jeg, men der var også forskellige kategorier (pom, militær, hiphop osv.)

Om aftenen var der awards hvor der blev overrækket trofæer, og som I måske kan se på billedet i ovenfor var der MANGE trofæer der skulle uddeles. Det tog ufattelig lang tid!
Vi overnattede dernede på et hotel som lå få blokke væk. Rigtig lækkert! Vi havde en alt alt alt for sjov aften og nat, men jeg vil ikke gå i detajler! Vores trænere var ikke så glade for os.. :)
I morges tog vi så ud og spiste morgenmad inden vi tog ind og så dans igen - konkurrencen fortsatte nemlig i dag - og derefter satte vi kursen hjemad.

Det var en helt vildt fed oplevelse, selvom vi ikke placerede. Det er når man er til sådanne ting, at man kommer tættere på menneskerne omkring én, og det gjorde jeg bestemt! To fantastiske dage, og endda ude af skolen - så forlænget weekend til hende hér :)

I aften spillede drengene deres første rigtige basketball kamp - ALT for fedt. Der er den bedste stemning, det kan ikke beskrives. Jeg er nødt til at filme det for jer engang! Bagefter var jeg ude at spise med Hunter og hans familie - han spillede desuden en fabelagtig kamp, shout out til ham :))

Jeg har modtaget adventsgaver fra mine forældre, pakkekalender fra Frederikke og en gave fra hendes forældre - aaaaaaaaalt for lækkert. Det varmer mit hjerte :)
I morgen (eller i dag, for det er nat lige nu) er det første december og det er slet ikke til at forstå. Jeg glæder mig meget til at opleve den amerikanske jul!


Ha' det så længe venner!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar