tirsdag den 21. august 2012

Så er jeg i Iowa!




USA er fedt, det er det virkelig!
I lørdags ankom jeg til Iowa, hvilket vil sige jeg har været her i 3 dage. Jeg var virkelig nervøs da jeg landede i Iowa og skulle møde min værtsfamilie - jeg var virkelig, VIRKELIG spændt :-))
De stod med et skilt og en buket blomster til mig og det var den mærkeligste følelse i verden at give dem et knus. ENDELIG!
Lige derefter tog vi på en restaurant, hvilket var virkelig lækkert med dessert og det hele. Deres dessertkort var nærmest større end selve madkortet :-)
Jeg bor jo i en kirke herovre - eller.. det var det engang. Min værtsfar har renoveret det fra ende til anden, og det er enormt! Jeg har værelse i kælderen sammen med Zane og Alyssa, min bror og søster og der er poolbord, pingpong og jeg ved ikke hvad hernede :-)
I søndags skulle vi ud til min område representant sammen med alle de andre udvekslingsstudenter i mit område. Vi fik virkelig lækker mad og vi fik snakket om alt muligt som husregler osv. Dem er der dog ikke så mange af her i huset.
Jeg er vild med min værtsfamilie. De gør så meget for mig, og jeg er dem virkelig taknemmelig! Lige nu bruger jeg en del af min tid med dem, siden jeg ikke rigtig har nogle venner (jeg lyder som en loner).. Det skal nok komme!
I går var min første skoledag. Jeg var så nervøs. Vi kom op på skolen og valgte hvilke fag jeg ville have. Mit skema består af: U.S. History, English 12 (hvilket betyder det højeste niveau), Government, Psychology, Food and Nutrition, P.E (hvilket er idræt), Algebra og Art Metals (det er et fag hvor vi skal lave smykker ud af alt muligt!). Disse fag skal jeg have indtil nytår, og så kan jeg skifte der.
Selve timerne er ikke forfærdeligt svære, dog er det lidt kompliceret med government og u.s. history siden jeg intet ved :-)
Folk på skolen er virkelig søde. Der er kun omkring 200 elever så alle kender alle. Dvs. alle ved at jeg er ny!  Folk er vildt interesserede og synes det er super fedt med en udvekslingsstudent. På den måde er det ok nemt at komme ind på folk :-)

I dag var jeg til cross-country hvilket er løb. De træner hver dag efter skole! Det er sindssyg varmt her og det er jeg slet ikke vandt til at træne i. Jeg dehydrerede og min mave krampede fuldstændig så jeg var nødt til at stoppe. Dog ser det ud til at jeg er en af de bedre på holdet, så det skal nok gå når jeg lige bliver vandt til det :-) Jeg fik indviget mine nye løbesko - de er fabelagtige! (og billige ligesom alt andet)

Well.. En lille update herfra. Jeg har lagt billeder i et album på facebook, så jeg orker ikke sætte dem på her også. Håber i har det rigtig godt hjemme i Danmark - jeg nyder det i hvert fald rigtig meget her!

4 kommentarer:

  1. Hvordan får du den der gadget med flyveren, der tæller ned??

    SvarSlet
  2. Hej Lotte!

    Jeg er ikke venner med dig på facebook, men kunne utrolig godt tænke mig at se billerne! :-)
    Er der en anden måde, som jeg kan se dem på? :-)

    Kærlig hilsen Stine ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. https://www.facebook.com/media/set/?set=a.3857663633332.154336.1030608184&type=3

      her er et link til siden :-)

      Slet